Bizim Sosyal Yalnızlığımız!

Sosyal medyadan bahsetmek olmazdı tabi bu konuya değinmeden edemem ben. İlgilendiğim ve sevdiğim bir konudur her zaman Sosyal Medya. Sosyal Medya diyoruz ama bence parantez içinde ‘Sosyal Yalnızlık’ da demeliyiz. Sosyal olduğumuzu zannederek belkide kalkışıyoruz bu işe. Perdenin arkasına bilerek bakmıyoruz biz…   ahh biz ahh..

Sanal doyurma işlemi bu, avunma işlemi bu, zaman geçirme işlemi de diyebiliriz.
Zaman geçirmek! Anadoluda ve pek çok alt seviyedeki kesim için ‘Vakit Öldürmek’ diye tanımlanıyor çoğu zaman. Vakit bazı kesimlerce geçmeyen ve öldürülmesi gereken bir şey gibi tanımlanıyor. Ne garip! Avrupalılara özeniyoruz ya mesela sürekli: ‘Adamlar yapıyo yaaa..’  yada ‘Vay bee.!’ diye başlayan cümleleri çok duymuşsunuzdur. Ben işte oradan sesleniyorum size. Neden bu kadar özeniyoruz ki? O öldürülmesi gereken zamanı neden daha yapıcı şeyler için harcamıyoruz? Bu kadar fazla özeneceğimize biz de yağmasak da en azından gürlesek fena olmaz mı? Bence bu konu çooook tartışılır…



Pazarlama açısından pek çok markaya destek sağladığı kesin orada herkes hem fikir. Çünkü orayla ilgilenen insan kitlesi bi hayli var ve reklamlar orada olmalı. Ayrı bir dünya orası.

*** 

Benim bu yazıda değinmek istediğim konu bizim şu ‘Sosyal Yalnızlığımız’. Aslında baştaki anlattığım konuyla biraz daha paralellik göstermiyor değil hani.
Bizim sosyal yalnızlığımız ele avuca sığmıyor. Kimileri ‘Aman yaa.. Bizim gezeceğimiz,yapacağımız, edeceğimiz çok şey varda biz yapmıyoruz sanki biz öyle çok zengin değiliz bunla yetiniyoruz işte’ diyor.  Peki biz bu kadar dar çerçevede mi bakıyoruz her şeye? At gözlüğünüzü çıkarın lütfen.


Sorunumuz ne biliyor musunuz? Bir ‘ben’ olamadık yani ‘biz’ olamadık. Sosyal medya deyince akla ilk gelen web sitesi ‘Facebook’ oluyor hep. Doğrudur. Maşallah!  Yalnızlığımızı iyi gideriyor doğrusu. Sonra sıralarız ‘ıı şey Twitter, Youtube, Myspace, Tumblr….’ falan filan. Facebook’da en son eklenen uygulamalardan biride ne olduğunu hepimiz biliyoruz: ‘Duygular’. İnsanlarımız zaten göstere göstere yada gizliden gizliye zaten yalnızlığıyla güzelce sevişiyordu Facebook’da. Peki şimdi ne oldu?  bu eklenince ayan beyan ortaya çıktı her şey yani yorganı kaldırdık.

Evlenirken, arkadaşlarla bir yere gidince, okulu bitirince, AVM’ye gittiğinde, yemek yediğinde, spor yaptığında, canın sıkıldığında, keyiften geberirken, yatmışken, bayılmışken, tuvaletteyken vs. vs.   her şeyimizin içinde değil mi zaten bu Facebook? Eee yalnızlık değilde ne bu ?



Bak ben buradayım, bak ben bunu yaptım, Şşş sana diyorum yalnız değilim ben ha!’ diyorsun resmen. Hayatımızın bir parçası değil bu hayatımız oldu.

En büyük yalnızlığı başta ‘Mark Zuckerberg’ ortaya koymuş zaten. Kimsenin dikkatini çekiyor mu acaba. Okuldan atılan çocuk ne olur yalnız kalır tabi e sonra ne yapar bir site açar ve arkadaşlarıyla oradan iletişim kurar ve site tanındıkça sevilir sevildikçe bizim Mark zenginleşir. Siteyi biliyorsunuz ‘Facebook’.

Araştırmalarda ortaya koyuyor ve ben bu yazımda da söylüyorum:
 ‘ Sosyal Medya eşittir Yalnızlık!’

Parlak zekamız ‘Twitter’da,  o cool fotoğraflarımız ‘Instagram’da,  nerdeyiz ‘Foursquare’, kendi yarattığımız dünyamız ‘Facebook’ 

Peki, ‘ben kimim?' diye soran var mı?



Yorumlar

  1. Facebook da artık yaşlanmış , üyelerde gençlerde terkediş varmış artık yetişkinlerde ise daha cok artış.
    Aklıma bi soru takıldı gençler mi artık yalnız değil yetişkinler mi yalnızlığa doğru yelken açıyor ? Ya da diğer bir çelişki : Gençler olarak bizler ne zaman yalnızlıktan vazgeçmişiz ki daha Facebook kullanıcısıyız.

    Artık sosyalleşmek adına asfaltta top koşturmaca , balkon da dışarıyı izlemece , çardak da kahvaltı dışarı kokmayan bir hayatın içerisindeyiz.İtiraf etmek zorundayız ki sosyalleşmek isteyerek asosyalleşiyoruz.

    Kardeşim yazın için teşekkürler , nice güzel yazıları paylaşmanı dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Sen de güzel özetlemişsin :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

ne düşünüyorsun?

Popüler Yayınlar