Namüsait Haller Dışında



Kalbim de kırık, ellerimde tuttuğum cevizin kabuğu da.
Bardağı taşıran son damlanın suçu neydi ki, sırası geldi diye?
Kağıdın kaderi de önce ağaç olmaktı.
Kuru ağaç yapraklarını konteynırlarda görmeseydim eğer,
bir şiir daha yazabilirdim yalnızlığım üzerine.
Daha güzel cümleler kurabilirdim,
Daha iyi bir ceketim olabilirdi,
Daha iyi bir kalem,
Daha iyi bir rüya.
Hepsi olabilirdi.
Peki!?
Ben…
Ben ya..
Ben işte…
Ben olur muydum?
Ben daha fazla ben olur muydum?
Ben ki, adım,tadım,sevdiğim, sevmediğim, hüznüm, sevincim.
Ben olur muydum ben!
Pek sanmıyorum.

Neden kurduğumuz şu hayallerin içinde bizden bizi yansıtan bir atom parçası olmaz anlamıyorum.
Zengin ol! Tamam da…
Karakterli de ol, mütevazi de ol, saygılı da ol.
Yani zenginlik merdivenin üst katında öylece durup beklemek değil…
Merdivenin en üst katındayken bile eşit mesafedeymiş gibi durabilmektir.
Mesela diyelim ki başarılısın.
Mütevazi ol be kardeşim!
‘’Yaptım..’’ deme, ‘’Şansım vardı oldu’’ de ya da ‘’Kısmetimmiş’ de ‘’Çok çalıştım’ de.
‘’Bu işin ustasıyım’’ artık deme ‘’Ben böyleyim’ de.
Ne olacak ego balonun sönük kaldıysa.
Akciğerlerine pis hava doldurmamış oluyorsun ego oksijenini çektiğinde.
Ne var yani ne var?
Düşeni kaldırdıysan.
Yardım etmek için çırpınıyorsan.
Her günü güzelleştirmeye çalışıyorsan.
Ne var bunda?
Cebin değil gönlün zenginse.
Fikre, adalete, sevgiye, düzene önem veriyorsan.
Büyüğüne, eşine, dostuna, anana,babana…
Daha deneyimli diye ustana saygılıysan.
Neden görmüyoruz ki  bu şansı.
Konuşabilme, düşünebilme, sorgulayabilme.
Her gün yüzlerce kez kendi içimizdeki potansiyeli değerlendirebileceğimiz bir irade var.
Fonksiyonların yerinde.
Diğer insanlardan eksiğin varsa mesela yaratıcılık konusunda
Sende disiplinli birisindir.
A kişisi hızlıysa
B kişisi özverilidir.
C kişisi iyi çiziyor.
D kişisi iyi söylüyordur.
E kişisi de her haltı yaptığını zannediyordur.

Hayat bu…
Hayat böyle…
Kimse aynı değildir, herkes ayrı bir dünyadır.
Ve dünyalar birleştiğinde koca bir gezegendir.
Hadi lütfen..
Kara deliklere bakmaktan vazgeçin!
Yıldızlara, gezegenlere bakın.


Yorumlar

Popüler Yayınlar