Parantez İçi - (Hayatımın Sol Anahtarı)



O benim sol anahtarım. 
Ritmik hareketlerle yaşıyoruz onunla bu hayatta.
Mesela bir gün olmasa yanımda, durmasa o günün tadı da yok tuzu da. Satırlar boyu ilerliyoruz; harfleri aşıyoruz içlerinden kelimeler çıkıyor sonra. Matruşkadan farkı yok hikayemizin. Bitti sandığımız yerde bir açılmamış kutu daha çıkıyor. Her kutuda farklı bir heyecan farklı bir merak…   O benim sol anahtarım. Bilmiyor. Bilse de anlatamam ben ona. Ayağımın tökezlediği yerde omzumdan tutuyor beni tutuyor ki düşmeyeyim diye.
Beyaz bir rengi, sarı saçları ve devasa büyüklükte kanatları yok onun. Tarifini edemem. Biraz zorlanırım mesela. Bu da benim zaafımdır, alışın.

O benim sol anahtarım.
Sabah yüzümü yıkar güne öyle başlarım. Yanımdadır, dibimdedir, her anımdadır, aklımdadır, zamanımdadır, gözümdedir, beynimdedir ve bir çok şeyde…
Her bir kelimemde dolanır ve bazen durur satırlar boyu. Sözcüklerle sarmaş dolaş…
Aklımı başımdan alır ve bilemem kim bilir ne zaman bırakır ‘rahat’.
Sol anahtarınız var mı sizin? Bir başlangıç yani. Ardından notaları getirecek yani şarkınıza anlam verecek. Bir şarkı var mı dilinizde? Sabahtan akşama kadar tüttürdüğünüz.
Sizi bilemem ama benim farklı notam yok. Sol anahtarım var. O bilmez ama ben biliyorum. Her şey onla başlar onla biter. Devamını ruh halimiz belirler, gerisine karışamam ayıptır.
Kalbimin yanında durur. Atışına ritim sağlar. Boş bir ritimle atmaz mesela o kalp. Heyecan verir ritmi değiştirir, telaş verir, mutluluk verir, merak verir, şaşırtır, bazen hiç beklemediğiniz yerden kazık bir soru sorar kalırsınız öyle. Bazen sadece akışına bırakmak gerekir. Öyle ister öyle de olur.
O yüzden sol anahtarımdır. Kalbimin anahtarıdır bir bakıma. Kalpsizliklerin göstericisidir benim sol anahtarım aynı zamanda. Kulağıma fısıldar heyecansızlıkları, ritimsizlikleri, nota verir gönüllere. 
Anlayana tabi.

 ‘Sol anahtarım’ derim ben ona. Ama o hiçbir şey söylemez. Kelimeleri yok notaları vardır. Severse şarkısını söyler saatlerce. Dedim ya o benim sol anahtarımdır. Uykusuz ve mutsuz kaldığım gecelerde arar bulur beni.  Nerede nasıl bulacağını bilir o. Uykusuz, mutsuz ve tatsız olduğum gecelerde bulur beni o. Dedim ya o benim ‘Sol Anahtarımdır’.
Arar bulur beni.

Merak etmeyin bir gün mutlaka gelir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar