Pikselimiz Arttıkça Samimiyetimiz Azaldı



Seni tanıyorum dostum!
Senin adın cep telefonu.
Sen ilk üretildiğinde ne masum şeydin öyle, ne ihtiyacı yöneliktin
(ki hala öylesin ama abarttın)
Boyutun gitgide küçüldü, inceldin. Tıpkı şişko bi kadın gibiydin eskiden ama sonra zayıflamayı tercih ettin ve fit bi hale geldin.
Ne mutlu sana!
Tuşların kayboldu bir ara, parmağımızı kaydırdık üzerinde.
Bir bakıma da adeta yıllar geçtikçe eskiyeceğine daha da gençleştin sen.
Neler neler gelmedi ki!
Antenin gitti, bataryan büyüdü, şarkılar,videolar,resimler…. Kaliten arttı senin dostum!            
Ekranın büyüdü hayvan gibi oldun.
Adama benzedin be!
Uygulamalar seni şişirdi, godomanlaştın sanki sen.
Hafızan arttı, RAM geldi. Nice firmaların pabucu dama atıldı da ağlayan olmadı.
Megapikselin arttıkça samimiyetimiz azaldı.
Daha daha…. Ne özelliklerin varda buraya sığdıramıyorum seni.
Ekranın büyüdü de bir aklımdaki takoz büyümedi işte.

Yalnızlığımızı sen de iyi giderdin be!
‘O’ ndan  gelmeyen mesajı ne çok beklerdim…  ki hala bekliyorum.
Ekranına az bakmadım hani.
Mesaj gelmemesini avutmak için az takvime girmişliğim yoktur hani (takvim, kronometre…)
Operatör mesajıyla hop oturup hop kalkmışlığım vardır.
Psikolojim bozuktu anlayacağın, bir tek operatör unutmuyordu beni.
Kontörüm eksilerde bile olsa hala bilmem kaç kontör yükleyin şu kadar konuşun mesajı az gelmemiştir hani.
Operatörleri zengin etmişliğim vardır be dostum!
Bilmem kaç bin smsler işte, biterdi hep.

Senin adın cep telefonu dostum!
Sen o’sun.
Sen yalnızlıksın.
Sen iletişim eksikliğisin.
Örneklerin saçılıyor güzel hayatıma.
Yazmasam günah olur.



Selfie’yi de sen icat ettin. Ne salak yüzleri çektin.
Ne meşhurlar ettin sen bilmem kaç piksellik yerde.

Artık muhabbet etmek için birbirimizin yüzüne bakmıyoruz biliyor musun?
Evet çünkü senin o parlak ve bilmem kaç piksellik ekranına bakıyoruz.
Öne eğmeyen dik başları sen öne eğdirdin!
Takdir etmek gerek seni.
Aşkları kendi üzerinden yaşattırdın sen.
‘Aşk yok cep var’ oldu.
Bir mesajla başladı ilişkiler ve sonra bir mesajla da bitti.

Seni tanıyorum, oradaydın sen!
Gülüşlerimiz, hüzünlerimiz sende.
Son sözüm:

Sana bağımlı olan yüzlere dön ne olur bir piksel uzaktan bak!’




Yeni Aşkımız: Selfie!

Ön kamerayla fotoğraf çekmek ileriki zamanlarda bu kadar ilgi çekeceği hiç aklıma gelmemişti.
Peki neden insanlar bu kadar hayranlık gösteriyor buna? Merakımı giderecek örnekler beni gerçeğe götüremedi ne yazık ki.
Mantığını bulamadım yani.
Şöyle bir şey düşünülebilir; cep telefonuyla çekilen bu görüntü türünün (Selfie), cep telefonları üzerinden gelen bir nedeni vardır illaki yada gelişen teknolojinin, naylon mutlulukların filan vardır yani ilgisi.

Durup biraz sorguluyorsan sende bendensin kardeşim!
Şöyle sormak lazım ‘Sorguladınız mı yoksa ön kamerayı mı açtınız?’
Mesela ben ikisini de yapanlardanım.
Çevremde ise örneklerini bol bol buluyorum merak etmeyin, sizde de durum öyledir eminim.


Hollywood’la Gelen Popülerlik

Belki ilk değildi o ama bir görüntüyle milyonların alışkanlığını değiştireceğini bilmiyordu o yıldızlar. O dünyanın konuştuğu en pahalı Selfie fotoğrafında bikaç ismi hemen tanıdım.
Açlık Oyunları isimli kitaptan uyarlanan sinema filmiyle yıldızı daha da parlayan Jennifer Lawrence’ ı gördüm sol tarafta. Sonra ise arkalarda  artık herkesin tanıdığı, bildiği Brad Pitt görülüyordu. En pahalı Selfie işte sana!


Her yerde ilgiyle karşılandı bu fotoğraf; sporcular, siyasiler, şov yıldızları, şarkıcılar… herkes ama herkes bir anda gözünü buna çevirdi ve bununla da kalmadı kendileri de çekti.
Ünlü olmayan insanlar bile bununla deliye döndü adeta.
Evde, işte, tatilde, sokakta… her yerde Selfie yapıp durdular.

Ben şöyle düşündüm: Herkes Selfie kisvesi altında ‘Kitap okuma pozu’ diye bir şey çıkarsa yüzde yüz eminim insanlık adına yeni bir sayfa açılırdı.
Da neyse….

Selfie çekmeyen kaldı mı?
Eğer varsa hadi bi sarılıp ağlayın, çünkü çok az kişi kaldı.
Çünkü siz herkes değilsiniz!
Seçilmiş gibisiniz, özgünsünüz, popülerliğe düşkünlük yok sizde, farklısınız anlatabiliyor muyum?

Anlıyorsunuz, biliyorum...


Yorumlar

Popüler Yayınlar